CO DRUGA NOWA TOYOTA W POLSCE TO HYBRYDA

NIŻSZE RATY HYBRYD W LEASINGU SMARTPLAN

2021-05-04

W 2020 roku hybrydy stanowiły już niemal połowę wszystkich nowych samochodów Toyoty w Polsce. Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć ich dostępność, Toyota obniżyła raty hybryd w Leasingu SMARTPLAN (wybranych modeli i wersji wyposażenia) do poziomu wersji benzynowych. Tak na przykład Toyota C-HR Hybrid jest teraz dostępna w ratach tej samej wysokości co benzynowa Corolla Hatchback.

 

W 2020 roku Toyota sprzedała w Polsce 30 316 hybryd. Łącznie na polskie drogi wyjechało już ponad 100 000 aut hybrydowych marki.

Popularność zelektryfikowanego napędu hybrydowego rośnie nieprzerwanie od 12 lat, a od kilku lat stanowi on główny nurt motoryzacji, co w głównej mierze jest zasługą Toyoty. Marka wprowadziła modele hybrydowe do wszystkich kluczowych segmentów, a także obniżyła ich ceny do poziomu aut z silnikami Diesla. Sprawiło to, że hybrydy stanowią obecnie niemal połowę jej całkowitej sprzedaży. Potwierdzają to także najnowsze dane z tego roku – od 1 stycznia do 20 kwietnia 2021 roku do klientów trafiło już 12 698 hybryd marki.

Hybrydy Toyoty pokonują kolejną barierę

10 lat temu nie lada sukcesem było obniżenie cen hybryd do poziomu zbliżonego do wersji z silnikami Diesla. Wersje benzynowe przez długi czas były zdecydowanie poza zasięgiem cenowym hybryd. Dziś Toyota łamie kolejną barierę. Dzięki niskiej utracie wartości modeli hybrydowych i wysokiemu popytowi na te auta na rynku samochodów używanych może skalkulować raty wybranych wersji zelektryfikowanych samochodów hybrydowych do poziomu ich odmian benzynowych.

Pokazuje to, jak mocną pozycję hybrydy wypracowały sobie wśród polskich użytkowników. Polski oddział Toyoty chce pójść jeszcze dalej i uczynić technologię hybrydową jeszcze bardziej dostępną.

„Kiedyś wszyscy – nasi klienci, sprzedawcy, a nawet my – podchodziliśmy do hybryd z rezerwą. Takie były trudne początki postrzegania nowej technologii przez pryzmat ówczesnej motoryzacji. Było mnóstwo obaw – jak te auta eksploatować, jak je serwisować, czy będą chętni na te samochody jako używane” – wspominał o początkach sprzedaży hybryd Toyoty w Polsce Maciej Kilim, General Manager Marketingu Produktu Toyoty Motor Poland.

„Dziś hybrydy Toyoty są powszechnie znane jako bardzo niezawodne auta, jest na nie bardzo duży popyt na rynku samochodów używanych, koszty użytkowania i serwisowania są niższe od tych dla samochodów konwencjonalnych, a samo używanie hybrydy okazuje się bezproblemowe, komfortowe i przywiązuje do tej technologii na lata. Dlatego dziś co druga nowa Toyota sprzedawana w Polsce jest hybrydowa, a my wzmacniamy ten trend i wkraczamy ze specjalną ofertą niskich rat dla wybranych modeli z tym napędem” – podsumował Maciej Kilim.

Jeszcze niższe raty dla kluczowych modeli

Chcąc zwiększyć popularność niskoemisyjnych hybryd i ułatwić dostęp do tej technologii większej liczbie kierowców, Toyota przygotowała specjalną ofertę w programie Leasing SMARTPLAN.

W najnowszej ofercie Toyota C-HR Comfort z silnikiem 1.8 Hybrid jest dostępna od 992 zł netto miesięcznie*. Rata ta jest taka sama jak za benzynową Corollę Hatchback z silnikiem 1.2 Turbo i automatyczną skrzynią biegów CVT.

Miesięczna opłata w wysokości 992 zł netto pozwoli wyjechać z salonu jeszcze jedną kompaktową hybrydą Toyoty – modelem Corolla Hatchback w wersji Comfort z silnikiem 1.8 Hybrid.

Zrównanie rat wersji z napędem hybrydowym z benzynowym hatchbackiem było możliwe dzięki wysokiej wartości rezydualnej hybryd. Jak wynika z rankingu firmy INFO-EKSPERT, Toyota C-HR jest liderem polskiego rynku pod względem wartości odsprzedaży, zaś Corolla również znalazła się w pierwszej dziesiątce samochodów, które najmniej tracą na wartości.

Atrakcyjna oferta objęła również RAV4 z napędem hybrydowym 2.5 o mocy 218 KM. Wersja Comfort tego modelu jest dostępny od 1327 zł netto miesięcznie. Tyle samo wynosi rata za porównywalne auto z silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią biegów.

Oferta specjalna na Samochód Roku 2021

Specjalna oferta objęła również nowego Yarisa – Samochód Roku 2021. Hybrydowego Yarisa w wersji Comfort z napędem 1.5 o mocy 116 KM i przekładnią e-CVT można zamówić od 749 zł netto miesięcznie. Tyle samo wynosi rata za benzynowego Yarisa 1.5 o mocy 125 KM z automatyczną skrzynią CVT.

Napęd hybrydowy do tego samochodu jest już w całości produkowany w Polsce, dlatego jego silna pozycja na polskim i europejskim rynku ma duże znaczenie dla polskiej gospodarki i rynku pracy na Dolnym Śląsku.

Lider segmentu A za 13 zł netto dziennie

AYGO to najmniejsze auto w gamie Toyoty i niekwestionowany lider segmentu A. Samochód ten całkowicie zdominował rynek małych miejskich aut, odpowiadając za 53% wszystkich pojazdów tego segmentu zarejestrowanych w pierwszym kwartale 2021 roku. W programie Leasing SMARTPLAN AYGO x-play jest teraz dostępne za 399 zł netto miesięcznie – w ratach o 18 zł niższych porównaniu do podstawowej wersji x z Pakietem Comfort.

Duży wybór hybryd

Obecnie gama hybryd Toyoty liczy w Polsce 9 modeli reprezentujących 6 segmentów. Należą do nich Corolla – najpopularniejsza hybryda w Polsce, dostępna w trzech rodzajach nadwozia, miejski hatchback Yaris, kompaktowy crossover Toyota C-HR, średniej wielkości sedan Camry, legendarny Prius oraz Prius Plug-in Hybrid, a także przestronne SUV-y – RAV4, RAV4 Plug-in Hybrid i Highlander.

Szeroki wybór modeli i wersji wyposażenia został dostosowany do potrzeb różnych klientów, w tym rosnącej liczby firm. Dobrym przykładem jest dostępność dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy dla wybranych modeli. Szeroka oferta hybryd Toyoty, ich oszczędność i niezawodność, a także atrakcyjność tych modeli pod względem stylistyki, wyposażenia i właściwości jezdnych sprawiają, że ich sprzedaż systematycznie rośnie.

 

* Powyższe kalkulacje rat obejmują umowę na okres 36 miesięcy przy wpłacie własnej 10%.