1. Świat Toyoty
  2. Nowości
  3. Toyota, Idemitsu Kosan, ENEOS i MHI pracują nad wprowadzeniem paliw neutralnych pod względem emisji CO2
27 czerwca 2024

Toyota z firmami Idemitsu Kosan, ENEOS i MHI opracowują plan wdrażania paliw neutralnych pod względem emisji CO2

W najbliższej przyszłości Toyota, Idemitsu Kosan, ENEOS i Mitsubishi Heavy Industries (MHI) zamierzają wprowadzić na rynek paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, co znacznie przyczyni się do dekarbonizacji transportu. Aktualnie firmy są w trakcie zaawansowanych badań nad wdrożeniem tego innowacyjnego rozwiązania, które ma nastąpić już około 2030 roku w Japonii.

Paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla przyczyniają się do zmniejszenia emisji tego związku chemicznego całym cyklu życia produktu. Obejmują one paliwa syntetyczne (e-paliwa) produkowane z pomocą wodoru i dwutlenku węgla oraz biopaliwa powstające z roślin pochłaniających CO2 podczas fotosyntezy. Paliwa w formie ciekłej są łatwe do transportu i magazynowania, co czyni je idealnymi nośnikami energii.

Szybkie rozprzestrzenianie się paliw neutralnych klimatycznie wymaga współpracy firm z różnych branż. W związku z tym Toyota, Idemitsu Kosan, ENEOS oraz MHI już prowadzą intensywne badania w tej dziedzinie. Koncerny analizują schematy i plany wdrażania nowych paliw oraz różnorodnych systemów potrzebnych do ich wprowadzenia na rynek japoński. Przedsięwzięcie to ma również istotne znaczenie dla bezpieczeństwa energetycznego Japonii.

Prace nad nowoczesnymi paliwami są kluczowym elementem strategii dekarbonizacji Toyoty, która od wielu lat inwestuje w innowacyjne napędy, technologie i paliwa bezemisyjne, a także stara się zmniejszyć emisję CO2 w pojazdach z silnikami spalinowymi. Pierwszym tego zwiastunem było już wprowadzenie w 2007 roku w Brazylii samochodu, który mógł być zasilany zarówno biopaliwem, jak i tradycyjną benzyną. W przyszłości koncern zamierza stworzyć silniki spalinowe, które będą wykorzystywać paliwa neutralne klimatycznie, a jednocześnie ich projekt będzie umożliwiał ich funkcjonowanie z napędami zelektryfikowanymi.

Idemitsu Kosan to firma petrochemiczna, która zgodnie ze swoją wizją „Kształtowanie zmian” na rok 2050 planuje we współpracy z różnymi partnerami z Japonii i zagranicy wprowadzać oraz stosować na szeroką skalę paliwa syntetyczne i biopaliwa. Z kolei japońska firma naftowa ENEOS stawia na stabilne dostawy energii i surowców, redukując przy tym emisję gazów cieplarnianych dzięki wykorzystaniu wodoru i energii odnawialnej, a także rozwijając paliwa neutralne klimatycznie. MHI, firma zajmująca się inżynierią oraz sprzętem elektrycznym i elektronicznym, dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2040 roku zgodnie z deklaracją „MISSION NET ZERO”. Koncern ten angażuje się w różnorodne rozwiązania mające na celu redukcję emisji dwutlenku węgla oraz wprowadzenie technologii wodorowych.